5 beste manieren om fit te blijven tijdens de corona tijden

Het is belangrijker dan ooit om prioriteit te geven aan jouw fysieke gezondheid, daarom hebben wij de 5 beste manieren om fit te blijven tijdens de corona tijden voor jou op een rijtje gezet. Sporten en actief blijven kan jouw stemming verbeteren en stress verminderen.

Hoe kun je thuis dan fitnessen zonder machines, gewichten en fitnessinstructeurs van jouw plaatselijke sportschool? Fitness apps, online uitdagingen en creatieve programma’s kunnen jou hierbij helpen.

5 beste manieren om fit te blijven tijdens de corona tijden

1. Running routines

Naar buiten gaan om te sporten helpt je om verbinding te maken met je geest, lichaam en natuurlijk de natuur. Of je nu wilt hardlopen of wandelen: probeer de routine leuk te houden door een schema en doelen te stellen! Als je bijvoorbeeld een wandelaar bent, stippel dan een andere route uit voor elke dag dat je wilt trainen. Als je een loper bent, selecteer dan een doel zoals het lopen van 5 km en stel een trainingsschema op om dit te bereiken.

Vergeet niet dat het tijdens de COVID-19 situatie belangrijk is om de nodige veiligheidsmaatregelen te nemen. Hier valt onder meer onder het nemen van sociale afstand, het dragen van een masker of gezichtsbedekking en het wassen van je handen bij terugkomst thuis.

 

2. Verschillende trainingen

Je hoeft geen gewichten vast te pakken om een goede training te krijgen. Je zult nog steeds je lichaam voelen branden ondanks dat je bijvoorbeeld een cardio met een lage impact, lichaamsgewicht kracht of een hoge intensiteit interval training circuit doet.

3. Fitnessuitdaging

Wil je kernsterkte opbouwen? Flexibeler worden? Zichtbare armspieren krijgen? Zoek een online fitnessuitdaging die zich richt op jouw doel. Het zal je misschien verbazen hoeveel sterker je kunt worden in 30 dagen of minder.

 

4. Download een fitnessapplicatie

Er zijn duizenden apps (inclusief gratis opties) die volledige workouts bieden.

 

5. Volg je favoriete studio

Veel sportscholen en studio’s bieden bestaande leden virtuele lessen aan met eenvoudige, thuis-uitrustingswissels (zoals koffers, zakken meel of boeken in plaats van gewichten). Hoewel deze trainingen anders zullen zijn dan de “gymsessies” die je gewend bent, is het een geweldige manier om je rot te zweten en opnieuw contact te maken met de fitness community.

 

Bonus tip: Voeg yoga toe aan je routine om je fysieke en mentale gezondheid te ondersteunen in deze ongekende en onzekere tijd. Yoga geeft je daarnaast de kans om diep adem te halen en te rekken. Lees hier meer over: Hoe maak ik een dagelijkse yoga routine? 4 eenvoudig tips.