5 manieren die je fitness resultaten verbeteren

Wil je ook je fitness resultaten verbeteren? Blijf dan consequent met je fitnessplan. Misschien heb je het gevoel dat je heel erg je best doet met gezond eten en je workout routine, maar je ziet of voelt geen van de fitness resultaten waar je op hoopte. Misschien is het tijd om te kijken naar enkele verborgen redenen om je progressie te verbeteren.

5 manieren die je fitness resultaten verbeteren

 

Ontbijten

Als je deze belangrijke maaltijd overslaat, kun je voorkomen dat je lichaam op zijn best presteert en het niet de start geeft die het nodig heeft.

Het ontbijt verwijst naar het verbreken van de vastentijd die je lichaam heeft doorstaan terwijl je sliep. Je lichaam gebruikt tijdens je slaap essentiële vitaminen, mineralen, koolhydraten, vetten en eiwitten om zichzelf te herstellen en te verjongen.

Het ontbijt wordt door veel professionals beschouwd als de belangrijkste maaltijd van de dag die je fitness resultaten verbeteren. Het eten van een gezond ontbijt, vooral een uitgebalanceerd ontbijt, geeft je lichaam brandstof voor de komende dag en kan je ervan weerhouden de hele dag door slechte voedingskeuzes te maken. Probeer dus je dag te beginnen met een voedzame maaltijd.

 

Blijf consequent

Het is consequent zijn met lichaamsbeweging dat je geweldige resultaten zal opleveren, dus als je merkt dat je je trip naar de sportschool overslaat, zoek dan manieren om beweging toe te voegen aan je dag op het werk. Elke dag een beetje doen beter is dan elke week een grote trip naar de sportschool. Elke dag actief zijn is de beste manier om een duurzame verandering van de lichaamssamenstelling te bevorderen.

 

Gewichtheffen

Als je niet een of andere vorm van weerstandsoefeningen doet is het erg moeilijk voor je lichaam om vetvrije lichaamsmassa op te bouwen. Vetvrije massa is belangrijk als je je vetpercentage wilt verlagen. Als je verslaafd bent aan cardio-achtige oefeningen is dat geweldig, maar als je vetvrije spieren wilt krijgen moet je een vorm van krachttraining toevoegen. Als je echt een hekel hebt aan gewichtheffen, kies dan voor eenvoudige oefeningen met lichaamsgewicht. Doe cardio training bergopwaarts of sprints om spieropbouw te bevorderen.

 

Zoek een eiwitbalans

Veel mensen consumeren niet voldoende eiwitten. Als je je lichaamssamenstelling probeert aan te passen is het essentieel dat je de juiste balans vindt tussen voedingsstoffen en activiteit die je fitness resultaten verbeteren. Als je veel traint en gewichtheft, maar niet genoeg van deze ‘spier opbouwende voedingsstof’ binnenkrijgt, loop je het risico vetvrije spiermassa af te breken en je spier opbouwende routine te saboteren.

 

Let op de verborgen vloeibare calorieën

Het aantal verborgen calorieën in drankjes is schokkend. Drankjes met een hoog suikergehalte leveren veel te veel calorieën, maar vullen je niet, dus ga je er bovenop snoepen. Als je probeert af te vallen, overweeg dan om alle overtollige calorieën die je drinkt op te sporen en te vervangen door water.

 

Er zijn zoveel kleine dingen die ons kunnen tegenhouden om ons doel te bereiken. Als je een paar van deze saboterende gewoonten combineert, kun je eigenlijk merken dat je slechter wordt en niet beter. Het maken van positieve gezondheidsveranderingen voor je lichaam gaat over het vinden van balans en zo consequent mogelijk zijn met je gezonde keuzes. Als je merkt dat je fitness resultaten zijn gestagneerd of je je niet zo positief voelt als gewoonlijk, kijk dan naar de redenen ‘waarom’ in plaats van gefrustreerd te raken en te stoppen.

 

We hopen dat deze 5 manieren je fitness resultaten verbeteren. Lees ook: Top fitness producten voor een home workout