Waarom is leg day belangrijk?

Waarom is leg day belangrijk eigenlijk? Het consequent trainen van je benen heeft zeker zijn redenen waarom mensen zo geobsedeerd zijn over leg day. Maar helaas, verschillende mensen slaan vaak deze belangrijke training over om zich te concentreren op hun armen, borst en rug. Beentraining komt met veel fysieke voordelen en een eindeloze lijst van voordelen. Hoewel er talloze redenen zijn waarom leg day belangrijk is, leggen wij graag uit waarom leg day belangrijk is die je zeker van gedachten zullen veranderen.

 

Waarom is leg day belangrijk?

Verbrand meer calorieën, bouw meer algemene spieren op.

Onze gluteus maximus (aka, onze billen) is de grootste spier in ons lichaam. Het uitwerken van grotere spieren in ons lichaam, waaronder onze billen, vergt echter meer energie en houdt daarom onze hartslag op peil terwijl we meer calorieën verbranden. Het doen van samengestelde oefeningen, die onze grotere spieren inclusief onze onderlichamen uitwerken geeft ons ook de betere hand bij de totale spieropbouw.

 

Symmetrische lichaamssamenstelling

Als de term “kippenpoten” bekend klinkt, wil je vandaag misschien je squads en deadlifts gaan doen. Het trainen van je bovenlichaam is meer dan het trainen van je onderlichaam, waardoor de symmetrie van je lichaamsdeel wordt aangetast. Schakel jouw trainingen op om zowel jouw boven- als onderlichaam te trainen om je te redden van de schaamte van kleine bilspieren, kuiten en quads.

 

Verbetert de vorm en de atletiek

Omdat onze benen een van onze grootste spieren zijn, helpt het regelmatig trainen van de benen om het risico op blessures te verminderen. In plaats daarvan, leg day helpt ons bereik van de beweging in andere spieren en oefeningen, daarom, het creëren van meer effectieve trainingen die ons betere resultaten zal geven. Je zal ook een betere atleet zijn in andere sporten en fitness vanwege een sterkere basis van het lichaam.

 

Verhoogt de stofwisseling

Naast een beter uithoudingsvermogen en atletiek bevordert leg day ook een hogere stofwisseling. Hoewel krachttraining kan helpen bij de opbouw en het behoud van een gezonde spiermassa, betekenen sterkere benen betere prestaties voor onze fysieke gezondheid.

 

Bevordert mentale discipline

Het vergt veel focus, vastberadenheid en controle in een effectieve beentraining. Het kost ook veel tijd en geduld om de juiste vorm te ontwikkelen voor betere resultaten. Leg days bevordert een gezonde mentale discipline die zeker van invloed kan zijn op de manier waarop we denken over onze fitness doelen.

 

Bekijk ook: 6 manieren waarop fitness je leven verandert