5 simpele tips voor grotere kuiten

Hoe dwing je die koppige kuiten om te groeien? Het antwoord hebben wij voor jou uitschreven. Bekijk hieronder de 5 simpele tips voor grotere kuiten.

Het lijkt wel een genetische loterij. Sommige mensen worden geboren met grote, welgevormde kuiten, terwijl anderen gedwongen zijn om een groot deel van hun leven te leven met dunne onderbenen. Frustrerend voor velen, vooral omdat de kuiten een van de spieren van het lichaam zijn die het meest weerstand bieden tegen groei en ontwikkeling.

Denk er eens over na. Elke keer dat je een stap zet worden je kuitspieren geactiveerd, omdat ze de hele dag je lichaamsgewicht moeten dragen. En om een toename in omvang te zien moet je tijdens het trainen extreem veel focussen op je kuiten voor activatie. Normale training zal niet hebben, als het gaat om het krijgen van grotere kuiten. Probeer daarom de 5 tips voor grotere kuiten hieronder uit, zodat je je kuiten opbouwt die er geweldig uitzien in korte broeken.

5 simpele tips voor grotere kuiten

Oefeningen voor het slapen gaan

Probeer elke avond voordat je naar bed gaat een set van 100 langzame staande kuitverhogingen te doen, waarbij je bij elke herhaling hard knijpt. Je hebt geen gewichten nodig, gebruik gewoon je lichaamsgewicht. Je kuiten zijn goed uitgerust om dagelijks te branden, ze zijn immers meer dan gewend om je lichaamsgewicht te dragen.

 

Ga op blote voeten

Arnold Schwarzenegger trainde zijn kuiten graag op zijn blote voeten. Op deze manier kun je het bereik van de beweging voor elke kuitbeweging die je doet vergroten, waardoor je een veel intensere contractie forceert.

 

Op je tenen

Heb je je ooit afgevraagd waarom balletdansers zulke gewenste kuiten hebben? Dat komt, omdat ze altijd op hun tenen staan. We gaan je niet vertellen dat je een paar keer per week ballet moet gaan doen, maar probeer wel eens op je tenen te lopen in plaats van op platte voeten voor extra kuit activatie.

 

Houd twee kuitdagen

Voeg twee kuittrainingen per week toe aan je trainingsroutine. Doe er één met zware gewichten voor sets van 4-6 reps en één training met veel lichtere gewichten voor sets van 25-50 reps. Dit zal helpen om spiervezels aan te vallen die je waarschijnlijk nog niet eerder hebt geraakt en daardoor je kuiten tot groei dwingen.

 

Dagelijkse training

Probeer gedurende een eerste periode van 2-4 weken je kuiten elke dag te trainen voordat je weer teruggaat naar je normale trainingsprogramma. Gebruik 4-6 sets in elke training en gebruik elke dag een andere oefeningen die op je kuiten zijn gericht.

 

Gebruik natuurlijk niet alle tips tegelijk. Probeer 1 of 2 tips uit de lijst te kiezen en wissel ze om de week af. Succes!

 

Lees ookWandelen voor of na het eten?